Linux'a Microsoft SQL Server Desteği

linux için windows sql server
Dünyanın en önde yazılım devi Microsoft'tan Linux'e devrim gibi bir destek geliyor. Microsoft aldığı bir kararla popüler veritabanı yazılımı SQL Server'in Linux'ta çalışmasına izin verdi. Büyük sürpriz olarak karşılanan bu karar neticesinde Linux kullanıcıları 2017 yılının ortalarında SQL Serveri'in tam sürümünü kullanabilecek. SQL Server'in Linux için yayınlanan beta versiyonu ise bugün itibariyle(8.3.2016) kullanıcılarıyla buluştu. Böylelikle ilk kez Microsoft veri tabanı yazılımını yani SQL Server'i Windows dışında bir işletim sisteminde çalıştırılmış oldu. 

Büyük bir sürpriz olan bu karar Linux tutkunlarını ve Linux kullanmak zorunda kalanları sevindireceğe benziyor. Çünkü bu oldukça özgürlükçü bir karar. Neden derseniz Windows ücretli bir yazılımdır. SQL Server'i kullanmak için ayrıca işletim sistemi için para ödemek zorunluluğu vardır. bu kararla birlikte kullanıcının isterse ücretsiz edinebileceği Linux işletim sistemine de Microsoft SQL Server'i yükleyerek kullanabilir olacak. Kullanıcı Windows işletim sistemine bağlı kalmayacak.

IDC’nin başkan yardımcısı Al Gillen, Microsoft'un bloğunda bu konuya açıklık getirdi. Gillen müşterilere bunun bir seçme özgürlüğü olduğu söyledi ve müşterilerin aklındaki şüpheleri giderecek bir karar olduğunun vurgusunu yaptı. Bunu bir dezavantaj olarak düşünmeyen Gillen aksine SQL kullanıcılarının da artacağının altını çizdi.

Windows'un pahalı bir işletim sistemi olmasından dert yananlar da SQL Server'i kullanabilecek. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Windows Shell Komutları (Tüm Komutlar)

KYK WiFi Maksimum Giriş Sorunu Ve Çözümü

Siber Güvenlik Önlemleri (Ayrıntılı Anlatım)